01 april 2009

The Whitest Boy Alive

Het wordt een ware Scandinavische aangelegenheid in Rotterdam volgend weekend op Motel Mozaïque, met naast het eerder genoemde Loney Dear ook A Camp (met Nina Persson van The Cardigans) en één van de leukste livebands die ik de laatste jaren heb gezien: The Whitest Boy Alive. Bij het optreden van Erlen Øye en consorten in de kleine zaal van Paradiso dat ik bezocht kon niemand stil blijven staan. Zelfs bij uw inwitte verslaggever kwamen de heupen los en gingen de voetjes van de vloer. Nu verschijnt het tweede album getiteld Rules, wat de sfeer van de optredens goed weet te benaderen: opgenomen in 1 take met echte instrumenten en zonder dubs, terwijl het de pan uit swingt. Hopelijk komen ze later in het jaar nogmaals terug naar Nederland, want Motel Mozaïque laat ik dit jaar schieten voor een weekje Portugal. Rules gaat in ieder geval mee naar het zonnige zuiden, het is nu al één van mijn favoriete platen van dit jaar:

The Whitest Boy Alive - High On The Heels (Rules)

P.S. Voor degenen die de andere band (oftewel de akoestische kant) van Erlend Øye missen, dit jaar verschijnt ook nog een nieuw album van The Kings Of Convenience!

1 opmerking:

paul versteeg zei

he, dat is napoleon dynamite.

ik ben binnenkort weer in nederland. zijn er nog admiral freebee's in de buurt?