05 september 2009

Het temmen van de feeks

Toneel op televisie blijft een gewaagde keus voor de zenderbazen. Toch wordt het met Toneel op 2 wederom geprobeerd bij de publieke omroep. En ik juich dat initiatief van harte toe. Want hoewel de voorstelling van Toneelgroep Amsterdam oneindig veel mooier was toen ik met mijn lief op de eerste rij van de Amsterdamse Stadsschouwburg zat, bleef de magie ook bewaard in de tv-beelden. Het krachtige toneelspel van Halina Reijn en Hans Kesting blijft ook op de beeldbuis fier overeind. Daarnaast bezorgt dit avondje tv kijken ook wat nieuwe geneugten, waaronder de eerder voor mij onbekende actrice Elise Schaap, die in deze versie de rol van jongste zus Bianca vertolkt (toen ik het stuk in het theater zag eveneens gloedvol gespeeld door Karina Smulders) en prachtig wordt begeleid door Rufus Wainwright:

Rufus Wainwright - Little Sister

Geen opmerkingen: