27 juli 2007

Cover van de week: Tindersticks

Vorige week plaatste ik een heerlijke cover van een Tom Waits-nummer door de bevallige Cibellle. Dat leidde er toe dat ik op mijn computer eens ging rondkijken of er niet nog meer moois naar aanleiding van het materiaal van Waits te vinden was, wat weer als gevolg had dat ik nu al een dikke week elke dag naar het nummer Mockin' Bird door de Tindersticks zit te luisteren.
Van de muziek van de Tindersticks krijg ik altijd een wat herfstig gevoel, maar dat sluit eigenlijk behoorlijk aan bij het weerbeeld van de afgelopen tijd. Jammer genoeg is er al heel lang niets muzikaals meer uit het gezelschap (als geheel) gekomen. Officieel zijn ze nooit uit elkaar gegaan, maar erg veel gebeurt er niet meer gezien (het ontbreken van) updates op hun site. Voorlopig dus maar genieten van deze cover:

Tindersticks - Mockin' Bird (Tom Waits Cover)

Geen opmerkingen: