06 oktober 2008

Emiliana Torrini - Me And Armini

Een aantal maanden geleden had ik alleen nog maar de eerste single en naamgever van het nieuwe album van Emiliana Torrini gehoord, maar inmiddels is het gehele album hier op de mat geland en blijkt het het album inderdaad zo goed als ik in eerste instantie had gehoopt. Wees maar niet bang, Me And Armini is het enige nummer dat enigzins refereert aan reggae. Wel zijn de akoestische gitaren die voorganger Fisherman's Woman ingeruild voor elektonische exemplaren. Als geheel is het album interessanter geworden, doordat Me And Armini naast mooie luisterliedjes (zoals het hieronder te beluisteren Ha Ha) ook vrolijke uptempo nummers als Jungle Drum bevat. Fisherman's Woman eindigde als negende in mijn jaarlijstje van 2005 en ik heb het gevoel dat Emiliana dit jaar zelfs hoger gaat eindigen. Volgende week is ze live te bewonderen in Paradiso en Tivoli de Helling. Helaas ben ik daar deze keer niet bij, aangezien ik dan met mijn voeten in het zand op een wit bountystrand te vinden zal zijn.

Emiliana Torrini - Ha Ha (Me And Armini)

Geen opmerkingen: