01 oktober 2008

Le Switch

Het was eigenlijk mijn bedoeling om vandaag een nieuwe bijdrage aan het feuilleton over de Lieve Franse Meisjes te leveren, de foto en mp3 stonden sinds gisteravond klaar. Van uitstel komt echter afstel, want toen ik vanmorgen een rondje maakte langs de muziekblogs die ik graag lees, bleek The Sound Of Musique hetzelfde nummer van hetzelfde meisje te hebben geplaatst. Alleen maar positief natuurlijk, maar het ontnam mij even de lust er nog een stukje aan te wagen. Beluister dus hier snel het nummer Comme Des Enfants van (de slechts achttien jaar oude) Béatrice Martin (a.k.a. Coeur De Pirate).

Om toch in de Franse sfeer te blijven vandaag dan maar een stukje over een band met een Frans lidwoord in de naam. Daar houdt de Franse connectie met Le Switch dan ook wel op, want muzikaal is het toch echt Amerika wat de klok slaat. Vorig jaar verscheen hun debuut EP Hello Today, waarna de band dit jaar de kans kreeg om via het label van mp3 blog Aquarium Drunkard (Autumn Tone) hun eerste volledige album uit te brengen. Die plaat is er nu en de nummers die ik er tot nu toe van gehoord heb klinken wederom erg goed, met name dankzij het contrast tussen de vrolijke deuntjes en de rauwe stem van voorman Aaron Kyle.

Le Switch - Country Song (And Now… Le Switch)

Le Switch - Tongue Tied (Hello Today)

Le Switch - Living In Another World (Hello Today)

Geen opmerkingen: