10 december 2007

Pelle Carlberg

Het afgelopen weekend ben ik begonnen met het inventariseren van de beste platen uit 2007. Dat gaat natuurlijk het gemakkelijkst door mijn weblog van het afgelopen jaar nog eens langs te lopen. Maar wat nu als blijkt dat een aantal van mijn favoriete albums van dit jaar nog helemaal niet aan bod zijn gekomen, terwijl ze juist wél de muzikale smaakmakers waren? Dan maak je gewoon een inhaalslag. In december dus een onevenredige vertwegenwoordiging van goede albums. Maar ja, wie kan daar nu bezwaar tegen maken...

Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren wie me eerder dit jaar op de liedjes van Pelle Carlberg wees. Duidelijk is in ieder geval dat deze persoon een lintje verdient. (De rechtmatige eigenaar mag zich melden) De uit Zweden overgevlogen platen vol gevoelige liedjes à la Belle And Sebastian (en ja, dan ben ik al redelijk snel om) zijn in ieder geval wonderschoon. Grappige teksten, mooie arrangementen en de zoetgevooisde zang van Pelle zijn genoeg om dit mannenhart verder te laten smelten. Eén van mijn grootste ontdekkingen van het jaar:


Pelle Carlberg - Go to Hell, Miss Rydell (Everything Now!)

Pelle Carlberg - Oh, No! It's Happening Again (EverythingNow!)

Geen opmerkingen: