12 februari 2007

Cover van de week: Jens Lekman


Ik had al een tijdje niets meer gehoord van mijn favoriete Zweedse bard Jens Lekman. Ook zijn website is akelig stil, hopelijk een stilte voor de storm, waarna hij ons weer versteld zal doen staan met zijn wonderschone liedjes.

Bij toeval kwam ik deze week een cover van hem tegen die me zeer kon bekoren. Het gaat om een liedje van de, tot op dat moment, voor mij onbekende zangeres Scout Niblett. Het origineel klonk eigenlijk net zo intrigerend, dus snel wat muziek opgezocht en vanaf morgen op m'n Ipod. Als de rest van haar werk net zo mooi is horen jullie snel meer over haar:

Jens Lekman - Your Beat Kick Back Like Death (Scout Niblett Cover)

Scout Niblett - Your Beat Kick Back Like That (I Am...)
(Foto afkomstig van: Sprinkled Pepper)

3 opmerkingen:

martijn zei

Hee, ik stond bijna naast hem, toen die foto genomen werd :)

Maarreh.. psst... bronvermelding enzo :)

Wouter zei

Psst... Ben bang dat ik niet meer weet dan dat ene Chris hem heeft gemaakt (met een niet-werkende link.
Heb een verwijzing naar Sprinkled Pepper toegevoegd.

martijn zei

Prima hoor :)

Sprinkled Pepper is de site van m'n vrouw, en veel mensen hebben die foto op hun weblog gezet zonder netjes een kopietje te maken. Vond het grappig om die foto opeens in de rss-lezer te zien. En, zie last.fm, het is bijna een officiele foto aan het worden. (Het is ook wel een hele mooie foto, en niets trucage ofzo.)