14 januari 2008

Cover van de week: Sharon Jones & The Dap-Kings

Op de één of andere manier wil het maar niet echt vlotten met de relatie tussen mij en Sharon Jones & The Dap-Kings. Ze haalde het tot mijn top tien van beste platen van 2008, zonder dat ik er gek genoeg een woord over geschreven had. Daarnaast is het de enige plaat uit mijn jaarlijstje die ik (nog) niet in huis heb. Dat ligt echter niet aan mij, ik kocht de cd namelijk al lang geleden, maar aan een frauduleus typ aan de andere kant van de oceaan, die het niet nodig vond mijn zuur verdiende centen ook daadwerkelijk te belonen met een schijfje vol mooie muziek. Het is mijn allereerste nare ervaring met platen overvliegen uit het buitenland, maar ondertussen moet ik het dus nog steeds zonder Sharons gouden keeltje stellen. Om de pijn wat te verzachten bij het (af)wachten van de geschillenprocedure van Paypal een mooie coverversie van This Land Is Your Land, dat op haar vorige plaat Naturally staat. De door Woody Guthrie gebruikte melodie is hierbij compleet losgelaten, waardoor het wel een heel ander nummer lijkt, altijd een positief puntje bij een coverversie:

Sharon Jones & The Dap-Kings - This Land Is Your Land (Woody Guthrie Cover) (Naturally)

Woody Guthrie - This Land Is Your Land

3 opmerkingen:

Wouter zei

Het schrijven van dit stukje heeft blijbaar een helende werking: daarnet is het geld voor de cd teruggestort op mijn account.

Guuzbourg zei

check eens Sharons versie van What Have You Done For Me Lately (orig. Janet Jackson)

Wouter zei

Die ken/heb ik ook, maar daar ken ik het origineel niet van...