27 januari 2008

The Painted Veil

De zondagmiddag vraagt om een film met een tempo dat wat lager ligt en The Painted Veil was precies waar ik op zat te wachten. Mooie plaatjes van China met Edward Norton en Naomi Watts die mooie rollen vertolken. De romantiek van de tijd waarin de film zich afspeelt spreekt me ook altijd erg aan, hoewel de onderkoelde omgangsvormen het stel eerder parten speelt dan dat het op het vlak van de liefde wat oplevert. De soundtrack kabbelt rustig met de beelden mee, met als uitschieters Gnossienne No 1 van Erik Satie en het Franse kinderliedje A La Claire Fontaine. Dat laatste nummer staat helaas niet op de officiële soundtrack en wordt gezongen door The Choir Of The Beijing Takah met als soliste Shang Wen-jie, finaliste van een soort Idols van China (Super Voice Girl). Jammer genoeg heb ik het nummer alleen kunnen vinden met de geluiden van de film er nog bij. Mocht iemand het dus zonder de voetstappen en het geschreeuw van Naomi Watts hebben liggen hou ik me bij deze aanbevolen.

The Choir Of Beijing Takah - A La Claire Fontaine

Alexandre Desplat - Gnossienne No 1 (Satie)

Geen opmerkingen: