28 februari 2006

Cover van de week: The Magic Numbers



Zaterdag stonden The Magic Numbers in een uitverkochte Tivoli.
Vorig jaar had ik ze al live gezien in Paradiso, waarbij het gehele publiek na afloop van het concert met een gelukzalig gevoel en een glimlach de zaal verliet, dus ik had goede hoop dat het avondje Tivoli mij opnieuw vrolijk zou stemmen.

Helaas bleek het Utrechtse publiek heel wat rumoeriger dan dat in Amsterdam. Waar de toeschouwers in Paradiso ademloos luisterden danwel uit volle borst meezongen, heb ik me zaterdag het hele concert dood lopen ergeren aan het keiharde geklets van de mensen in de zaal. Blijkbaar prevaleerde een groot gedeelte van het publiek een goed gesprek boven de muziek van The Magic Numbers, een kroeg lijkt me voor deze mensen een beter alternatief. Met het optreden van de Britten zelf was (voor zover ik het kon horen) helemaal niets mis en met het enthousiamse van de band evenmin. In de toegift werd het publiek wederom vermaakt met een heerlijke cover van Beyoncé's Crazy In Love.

The Magic Numbers - Crazy In Love

The Magic Numbers - Forever Lost (The Magic Numbers)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Kom op zeg, het is geen klassiek concert in de schouwburg! Ik was er zaterdag ook, en heb intens genoten! En dan wil in inderdaad ook wel eens wat tegen mijn buurman zeggen! Vervelend hoor al die randzaken!

Wouter zei

Nou, nou... Voel je je aangesproken? Mij hoor je niet beweren dat iedereen muisstil moet zijn, maar wanneer ik letterlijk kan verstaan wat de mensen om me heen de afgelopen weken allemaal hebben meegemaakt, en daardoor de band waarvoor ik kwam slecht kan horen, vind ik dat vervelend ja.

Anoniem zei

Aangesproken is een groot woord, maar krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort opmerkingen. Dat hoort er gewoon bij. Je stoort je waarschijnlijk ook aan lange mensen tijdens een concert?

Wouter zei

Nee hoor, aan je lengte kan je namelijk niets doen.

Ben ik ook niet zo verbitterd als jij wel denkt...

Anoniem zei

Gelukkig maar!!
Maar geen leuke foto's van het concert toevallig??

Wouter zei

verslag inclusief foto's o.a. via:

http://www.kindamuzik.net/artikel.php?id=12068