08 mei 2006

In Memoriam: Grant McLennan


Zaterdag is Grant McLennan, mede-oprichter van The Go-Betweens, in zijn woonplaats Brisbane op achtenveertigjarige leeftijd overleden in zijn slaap. Op het vorig jaar verschenen album Oceans Apart en het daarop volgende optreden in de bovenzaal van Paradiso toonden Grant en zijn muzikale compaan Robert Forster het schrijven van meesterlijke popliedjes nog niet verleerd te zijn. Aan deze succesvolle reünie is nu helaas onverwacht een einde gekomen.

Als eerbetoon aan deze icoon uit de (indie)pop de eerste single van The Go-Betweens uit 1978:

The Go-Betweens - Lee Remick (78 'til 79 The Lost Album)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik was vorig jaar in Paradiso tijdens hun optreden. Voor het concert zat ik boven wat te drinken en keek naar beneden en zag Grant (met pet) binnenkomen door de hoofdingang van Paradiso. Je zag dat hij het naar zijn zin had. Ik heb ook begrepen uit de reacties van Robert Forster dat Grant nog nooit zo gelukkig was als nu.

Ondanks dit ben ik nog steeds in shock. Ik kan het niet geloven.

Op de dvd die laatst van de Go Betweens uitkwam sprak Grant nog van toekomstplannen van de band.

Ik zal hem ontzettend missen.