17 mei 2006

Marike Jager (2)





















Iedereen kent dat zomeravondgevoel wel, waarbij de zoete geur van de bloesems je tegemoetkomt en de lucht, ondanks het late tijdstip, toch nog behaaglijk aanvoelt. Het gelukzalige gevoel dat hier bij hoort werd gisteren nog eens extra versterkt door het warme stemgeluid van Marike Jager, dat mij op mijn avondlijke wandeling begeleidde.

Op haar debuut The Beauty Around is het Marike gelukt de intimiteit die zo kenmerkend is voor haar optredens te vangen en op plaat vast te leggen. De vijf liedjes die eerder verschenen op de EP Focus zijn in een nieuw jasje gestoken en maken duidelijk dat Marike niet heeft stilgestaan in haar muzikale ontwikkeling. Het beste is dit hoorbaar bij het nummer Hide And Seek dat zelfs in twee versies (een rustige met alleen pianobegeleiding en een swingende met een meer jazzy gevoel) op het album terecht is gekomen. Met haar eerste volwaardige album levert Marike Jager een verzameling liedjes af van on-Nederlands niveau, dat mij na gisteravond altijd zal doen denken aan warme zomeravonden.

Marike Jager - Fling Flack Toodah! (The Beauty Around)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier staat ie al non-stop op sinds ik je gezien heb zondag! Werkelijk heerlijk! Niet snel word ik zo gepakt door muziek die ik nog nooit eerder in mijn leven gehoord heb. Normaal moet ik het toch echt een aantal keer horen, maar bij deze was het de eerste keer raak!

Anoniem zei

Dan moet je zeker bij een volgend concert meegaan, live is Marike nog veel mooier! Kippenvel.....

Anoniem zei

Ik hou me zeker aanbevolen!